ارتباط بین ssl وhttps

برای استفاده از https و اتصال و راه اندازی، خرید گواهی SSL یکی از مراحل مورد نیاز برای ایجاد پروتکل https است. به این ترتیب، استفاده از گواهینامه SSL معتبر بسیار مهم است.

هنگامی که SSL خریداری و در میزبان یا سرور وب سایت فعال شد، پروتکل HTTPS در منوی نوار مرورگر در کنار آدرس وب سایت ظاهر می شود.

با استفاده از گواهینامه SSL نامعتبر یا منقضی شده، هنگام مشاهده سایت شما در حالت HTTPS، یک هشدار مرورگر و حالت ناامن نمایش داده می شود.

 

https چیست و چطور باید آن را ایجاد کرد؟


 چگونه https را در وب سایت اجرا کنیم؟


سوال بعدی که می خواهیم به آن پاسخ دهیم این است که چگونه https را در وب سایت راه اندازی و فعال کنیم؟ این مشکل بسته به الگوها و شرایط مختلف سایت متفاوت است. اگر وب سایت طراحی و راه اندازی نمی شد، کار آسانی بود. فقط یک SSL رایگان یا پولی از شرکت میزبانی وب مورد نظر خود خریداری کنید و برای درخواست نصب آن ثبت نام کنید. معمولاً با یک بلیط ساده و درخواست نصب SSL در سریع ترین زمان ممکن نصب می شود.

 

مزایای استفاده از HTTPS برای وب سایت ها
چندین مزیت برای استفاده از HTTPS برای وب سایت شما وجود دارد که آن را ضروری می کند. از مهمترین مزایای آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. افزایش ترافیک وب سایت
  2. سایت خود را در نتایج جستجوی گوگل بهبود بخشید و رتبه خود را در نتایج جستجو افزایش دهید
  3. افزایش اعتماد کاربران و افزایش فروش آنلاین
  4. بهبود نرخ تبدیل وب سایت
  5. بهبود تجربه کاربری


پروتکل امنیتی HTTPS برای ایجاد یک ارتباط امن ایجاد شده است تا اطمینان حاصل شود که محتوای پیام تغییر نمی کند و همچنین اطمینان حاصل شود که اشخاص ثالث در خواندن پیام گیرنده دخالت نمی کنند و در نتیجه باعث ایجاد ارتباط بین کاربر و سرور می شود. امن تر

در واقع https یک لایه امنیتی ایجاد می کند که برای مهاجمان و هکرها بین مرورگر کاربر و سرور مورد استفاده برای ارتباط با سایت های مهم مانند بانک ها غیرقابل دسترسی است. طبق بررسی ها، وب سایت هایی که از https استفاده می کنند، به دلیل امنیت، یکپارچگی و احراز هویت بالای سایت یا سازمان، نسبت به وب سایت هایی که از http استفاده می کنند، بازدید و اعتماد بیشتری دارند.

 

 

https چیست و در سطح وب سایت چه می کند؟


پروتکل http وظیفه ارسال و دریافت داده ها بین کاربر و سرور را بر عهده دارد؛ اما این پروتکل برای امنیت اطلاعات کاربر و ارتباط امن با سرور مناسب نیست؛ بنابراین امنیت لایه های زیرین پروتکل را تامین کرده و ارائه می کند. این امنیت با کمک https .

https پروتکلی است که داده ها و اطلاعات ارسال شده بین کاربران و سرورهای وب را رمزگذاری می کند.
https مخفف Hyper Text Transfer Protocol است که در سال های اخیر به عنوان یکی از نیازهای مهم وب سایت ها مورد توجه قرار گرفته است. چالش ها و مسائلی مانند فیشینگ، کلاهبرداری های مختلف و محتوای ویروسی اعتماد کاربران به فعالیت های خود در وب را دشوارتر می کند و امنیت کاربران به یک نگرانی جدی تبدیل شده است.

به همین دلیل در چند سال گذشته، پروتکل https به عنوان راهی برای شناسایی سایت های امن، علاوه بر روش های مختلف امنیتی مورد استفاده قرار گرفته است.