تبلیغات در سایت ما

آموزش کامل مرورگر کروم

چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
پشتيباني آنلاين
پشتيباني آنلاين
آمار
آمار مطالب
  • کل مطالب : 8
  • کل نظرات : 0
  • آمار کاربران
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آمار بازدید
  • بازدید امروز : 42
  • بازدید دیروز : 1
  • ورودی امروز گوگل : 4
  • ورودی گوگل دیروز : 0
  • آي پي امروز : 14
  • آي پي ديروز : 0
  • بازدید هفته : 51
  • بازدید ماه : 89
  • بازدید سال : 317
  • بازدید کلی : 971
  • اطلاعات شما
  • آی پی : 3.17.75.227
  • مرورگر :
  • سیستم عامل :
  • امروز :
  • درباره ما
    به وبلاگ من خوش آمدید
    خبرنامه
    براي اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



    امکانات جانبی

    encryption چیست؟

    رمزگذاری اصطلاحی است که بسیاری از کاربران چندین بار با آن مواجه می شوند، اما دقیقاً به چه معناست؟ همانطور که از نام آن پیداست، در این فرآیند، اطلاعات مختلف از شکل اصلی خود حذف و رمزگذاری می شوند. خدمات آنلاین مختلف از یک فرآیند رمزگذاری برای حفظ امنیت اطلاعات استفاده می کنند. در این مقاله، انواع رمزگذاری، چگونگی محافظت از اطلاعات کاربر توسط این روش و اهمیت آن را مورد بحث قرار خواهیم داد.

    encryption چیست؟
    رمزگذاری یا encryption چیست؟


    رمزگذاری اختراع عصر دیجیتال نیست، به مصر باستان برمی گردد. در زمان های قدیم، پیام های مخفی اغلب با استفاده از جایگزینی نماد رمزگذاری می شدند. برای مثال می توان به روش موسوم به «رمز سزار» اشاره کرد که گفته می شود ژولیوس جولیوس برای رمزگذاری پیام های مخفی از آن استفاده کرده است. در این روش هر حرف با فاصله ای ثابت در الفبا جای خود را به حرف دیگری می دهد و امروزه رمزگذاری بر این روش استوار است. متن رمزگذاری شده دیجیتالی قابل خواندن (به اصطلاح متن شفاف).

     

    این الگوریتم ها از متغیرهایی به نام کلید برای افزایش پیچیدگی رمزگذاری استفاده می کنند. این کلیدها به صورت تصادفی و منحصر به فرد تولید می شوند. یعنی اگر هکری بخواهد اطلاعات کارت اعتباری کاربر را با نفوذ به پایگاه داده بدزدد، نه تنها باید الگوریتم مورد استفاده را بداند، بلکه بداند از کدام کلید استفاده شده است. چنین کاری کار آسانی نیست، بنابراین رمزگذاری دیجیتال در برابر حملات brute force بسیار مقاوم است.

    نوع رمزگذاری
    الگوریتم های رمزگذاری عمدتا به دو دسته متقارن و نامتقارن تقسیم می شوند که تفاوت اصلی در نحوه استفاده از کلید نهفته است. در روش متقارن فرستنده و گیرنده از یک کلید مشترک برای رمزگذاری و رمزگشایی استفاده می کنند در حالی که در روش نامتقارن از دو کلید کلید خصوصی و کلید عمومی استفاده می شود. کلید خصوصی فقط برای تلفن شما شناخته شده است، اما ابزار یا رایانه دیگری کلید عمومی را برای برقراری ارتباط امن با تلفن شما ارسال می کند.

     

    همانطور که گفتیم برای رمزگذاری از الگوریتم های مختلفی استفاده می شود و مبتنی بر روش های متقارن یا نامتقارن هستند. در زیر، ما 5 الگوریتم رمزگذاری رایج و نحوه کار آنها را مورد بحث قرار خواهیم داد.

     

    AES – Advanced Encryption Standard

    که به اختصار AES نامیده می شود، یکی از امن ترین الگوریتم ها در این زمینه محسوب می شود. این الگوریتم از بلوک های 128 بیتی و کلیدهای متقارن در 3 اندازه 128، 192 و 256 بیت برای رمزگذاری استفاده می کند. در مجموع، چندین سازمان، از جمله دولت ایالات متحده، از این الگوریتم برای رمزگذاری استفاده می کنند.


    Triple DES

    با کشف ضعف الگوریتم اصلی DES توسط الگوریتم Triple DES جایگزین شد. این الگوریتم از سه کلید 56 بیتی مجزا استفاده می کند و متقارن در نظر گرفته می شود. البته در سال های اخیر با ظهور گزینه های امن تر مانند AES، افراد کمتری از این الگوریتم استفاده می کنند.


    Blowfish 

     

    این الگوریتم رمزگذاری توسط یک متخصص امنیت کامپیوتر به نام بروس اشنایر طراحی شده است.

     

    Twofish 

     

    این الگوریتم یکی دیگر از اختراعات بروس اشنایر است که جانشین پیشرفته تری برای Blowfish است. با استفاده از یک کلید 256 بیتی، این الگوریتم متقارن نه تنها سریع و امن است، بلکه مانند سلف خود عمومی است.
    RSA - این الگوریتم رمزگذاری نامتقارن یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین استانداردهای رمزگذاری آنلاین است. اگرچه کند است اما از امنیت بسیار بالایی بهره می برد.


    همانطور که در ابتدای این مقاله گفتیم، رمزگذاری برای حفظ حریم خصوصی و ایمن نگه داشتن تجربه آنلاین شما بسیار مهم است. چه در حال ارسال ایمیل، خرید آنلاین یا آپلود فایل در فضای ابری باشید، همیشه اطلاعات حساسی وجود دارد که باید از آنها محافظت کنید.

    بسیاری از سرویس های آنلاین از الگوریتم های رمزگذاری استفاده می کنند و در عین حال ممکن است بسیاری از کاربران از این موضوع آگاه نباشند. در ادامه به برخی از کاربردهای رایج رمزگذاری و نحوه عملکرد آنها می پردازیم.

     

    گواهینامه ssl چیست | معرفی اس اس ال در وبسایت

    یکی از مهم ترین عواملی که بازدیدکنندگان وب سایت روی آن تمرکز می کنند و میزان قابل اعتماد بودن شما را می سنجند، امنیت وب سایت و داده های کاربران است. داشتن گواهینامه SSL یکی از پروتکل های با کیفیت و استاندارد برای امنیت وب سایت است و به مخاطبین شما آرامش خاطر می دهد. اگرچه بسیاری از وب مسترها این عامل اساسی را نادیده می گیرند، اما وقتی اهمیت آن را بدانند، هرگز بی تفاوت نخواهند بود. بنابراین، در زیر بیشتر در مورد گواهینامه‌های SSL صحبت خواهیم کرد، روش‌هایی را برای بررسی اینکه آیا سایتی دارای این گواهی امنیتی است یا خیر بحث خواهیم کرد. گواهی SSL مخفف عبارت (Secure Sockets Layer) است که آخرین نسخه آن در سال 1995 منتشر شد و امروزه به جای SSL از عبارت TLS استفاده می شود. در مقاله ما در مورد تفاوت بین SSL و TLS، مشخصات گواهی امنیتی هر وب سایت را دوباره بررسی کردیم. SSL یک گواهی دیجیتالی است که برای تأیید هویت یک وب سایت استفاده می شود.

    گواهی ssl چیست ؟ را در این مقاله مطالعه نمایید.

    این گواهی امنیتی یک پیوند رمزگذاری شده بین سرور و مرورگر ایجاد می کند و رمزگشایی داده ها را برای هکرها و نرم افزارهای مختلف عملا غیرممکن می کند. در واقع، لینک های امن و رمزگذاری شده توسط پروتکل https ساخته می شوند. اگر می‌پرسید https چیست؟ این مقاله ارزش خواندن دارد.

    معرفی گواهینامه ssl به زبان ساده و فارسی


    شرکت‌ها و سازمان‌های فعال در فضای اینترنت باید گواهی‌های SSL را به وب‌سایت‌های خود اضافه کنند تا از تراکنش‌های آنلاین خود محافظت کنند و در نتیجه اطلاعات مشتریان را ایمن نگه دارند. به طور کلی، نقش یک گواهینامه SSL اتصال موارد زیر است.

    نام دامنه، سرور یا میزبان
    هویت سازمانی (مانند نام تجاری) و مکان
    به طور خلاصه، این گواهی اتصال اینترنت شما را ایمن می کند و از تغییر یا دسترسی افراد مخرب به اطلاعات جلوگیری می کند. ساده ترین راه برای اطمینان از اینکه سایت دارای این گواهی است، قرار دادن یک نماد قفل در کنار نوار آدرس URL است. این گواهی که حدود 25 سال پیش معرفی و استفاده شد، در چندین نسخه مختلف موجود است که همه آنها در مقطعی با مشکلات امنیتی مواجه شده اند.


    گواهینامه های SSL چگونه کار می کنند؟


     

    وظیفه اصلی گواهینامه SSL این است که اطلاعات ارسال شده بین کاربر و وب سایت را غیرقابل دسترس کند. برای جلوگیری از دسترسی هکرها، الگوریتم های رمزگذاری برای پشتیبانی و محافظت از داده های در حال انتقال وجود دارد. این داده ها شامل اطلاعات حساس مانند نام و مشخصات، آدرس، اطلاعات حساب بانکی و سایر جزئیات مالی در تراکنش ها می شود.

    فرآیند عملیات گواهی SSL به شرح زیر است:

    سرور یا مرورگر سعی می کند به وب سایت یا وب سرور ایمن شده با گواهی SSL متصل شود.
    سرور یا مرورگر برای شناسایی وب سرور درخواست می کند.
    در پاسخ به این درخواست، وب سرور یک کپی از گواهی SSL را به سرور یا مرورگر ارسال می کند.
    سرور یا مرورگر گواهی را بررسی می کند و در صورت اعتماد به وب سرور سیگنال می دهد.
    وب سرور یک تأیید دیجیتالی امضا شده برای شروع یک جلسه رمزگذاری شده SSL صادر می کند.
    داده های رمزگذاری شده بین یک مرورگر یا سرور و یک وب سرور به اشتراک گذاشته می شود.
    کل فرآیند فقط چند میلی ثانیه طول می کشد.
    پس از اینکه یک وب سایت با گواهی SSL ایمن شد، عبارت "HTTPS" برای "امنیت پروتکل انتقال ابرمتن" در آدرس URL ظاهر می شود. اگر وب سایت شما این گواهی را دریافت نکرده باشد، کلمه "HTTP" در URL ظاهر می شود. همچنین در صورت دریافت گواهی، می توانید نماد قفل را در کنار نوار URL مشاهده کنید. برای مشاهده جزئیات گواهی SSL می توانید روی این نماد کلیک کنید.


    این جزئیات معمولاً شامل:



    • نام دامنه
    • نشان دهید که گواهی برای کدام شخص، شرکت یا سازمان صادر شده است.
    • یک مرجع صدور گواهی SSL را ذکر کنید
    • امضای دیجیتال مرجع صدور گواهینامه
    • زیر دامنه های مرتبط
    • تاریخ صدور گواهی SSL

    مدت اعتبار گواهینامه های SSL گواهینامه های SSL توسط انواع وب سایت ها برای اطمینان از امنیت اطلاعات کاربران خود، نشان دادن مالکیت وب سایت، جلوگیری از ساخت نسخه های جعلی توسط افراد سودجو و البته جلب اعتماد کاربران الزامی است. اگر وب سایتی دارید که کاربران باید در آن وارد شوند و اطلاعات شخصی مانند شماره کارت یا داده های محرمانه را وارد کنند، باید بتوانید این اطلاعات را ذخیره کنید.
    گواهینامه های SSL به ایمن سازی این تعاملات آنلاین کمک می کند و به کاربران اطمینان می دهد که وب سایت برای وارد کردن اطلاعات آنها معتبر و ایمن است.

    همانطور که قبلاً گفتیم، وقتی یک وب سایت این گواهی را دریافت می کند، کلمه "HTTPS" را در URL خود خواهد داشت. اگر مرورگر سایت HTTP را ناامن بداند. در واقع این ویژگی نشانه ای واضح برای کاربر است که سایت را امن نگه می دارد. بنابراین، مشاغل آنلاین به سمت دریافت این گواهی و تغییر آدرس آن به HTTPS سوق داده می شوند.

    داشتن گواهینامه SSL به محافظت از بسیاری از اطلاعات کمک می کند، از جمله:

    • اعتبار ورود بیننده
    • اطلاعات تراکنش یا حساب بانکی
    • اطلاعات قابل شناسایی شخصی مانند نام، آدرس، تاریخ تولد، شماره تلفن و غیره.
    • اسناد حقوقی و قراردادها
    • مدارک پزشکی

    مشخصات انواع مختلفی از گواهینامه های SSL وجود دارد که هر کدام دارای سطح تأیید متفاوتی هستند. دانستن انواع گواهینامه های SSL برای دریافت نوع گواهی مناسب برای وب سایت و کسب و کار شما ضروری است

    تبلیغات
    نویسندگان
    ورود کاربران
    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟
    عضويت سريع
    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری
    تبادل لینک هوشمند

      تبادل لینک هوشمند

      برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان آموزش کامل مرورگر کروم و آدرس amoozeshchrome.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






    آخرین نظرات کاربران
    عنوان آگهی شما

    توضیحات آگهی در حدود 2 خط. ماهینه فقط 10 هزار تومان

    عنوان آگهی شما

    توضیحات آگهی در حدود 2 خط. ماهینه فقط 10 هزار تومان

    به آموزش کامل مرورگر کروم امتیاز دهید